Teknik i Väst

Varför har jag pixlig eller hackig tv-bild?

Uppdaterad

Oftast beror inte dålig bild på problem i nätet men efter vissa uppgraderingar i stamnätet kan det ta några timmar innan alla inställningar är på plats igen. Om du vet att det har gjorts en uppgradering under natten kan du avvakta en stund. Som oftast kommer allt på plats igen, som regel under förmiddagen, men håller det i sig kontaktar du din tjänsteleverantör Länk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster..

Om problemet är återkommande beror det i många fall på att de tjänster och den utrustning som är inkopplade och som ska prata med varandra inte synkar som det är tänkt. De bästa tips vi då kan ge är att:

  1. Säkerställ så att allt är inkopplat på rätt sätt, dubbelkolla gärna med din tjänsteleverantör.
  2. Gör den felsökning som din tjänsteleverantör rekommenderar.
  3. Prata med tjänsteleverantören för att utesluta eventuella handhavandefel.
  4. Sök i onlineforum där kunder med likartade problem hittat olika förklaringar och lösningar på problemen de upplever. Här är ett bra felsökningsforum där kunder hjälper varandra: https://www.telia.se/privat/community
Guide taggad med: Felsökning fiber Fiber
warning Created with Sketch.