Hur felsöker jag mediaboxen?
Uppdaterad
- Om det är en större driftstörning som berör ditt område hittar du information om det under Driftinformation samt på arvika.se Länk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster. och på Arvika kommuns facebook Länk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster.. Är det inga kända driftstörningar i ditt område går du vidare med din felsökning.
- Säkerställ att strömmen är inkopplad till din mediabox samt att lamporna Power, Status och WAN lyser. OBS! Det är normalt att lamporna lyser i olika färger. Ett blinkande sken på WAN är likaså normalt och indikerar trafik.
- Om det inte lyser några lampor, trots att strömmen är inkopplad, titta då så att ingen har råkat komma åt den (enda) knappen som finns på mediaboxen. När den är intryckt släcks alla lampor (den stänger INTE av själva mediaboxen). Testa att trycka in den igen. Om lamporna inte tänds igen behöver du troligen en ny strömkabel, kontakta oss så löser vi det.
- Lyser Power och Status men inte WAN, eller alla tre, utan att du får igång tjänsterna kan du testa att starta om din mediabox. Det gör du genom att göra den strömlös, vänta några minuter och sedan sätta i strömmen igen.
Hjälper inget av detta ber vi dig kontakta oss så ser vi om vi har länk till din mediabox. Om du bor i lägenhet eller om det finns fler anslutningar på samma adress kan vi ibland be om MAC-adressen. Den finns angiven på din mediabox så ha den gärna tillgänglig när du ringer oss. Då kan vi säkerställa att det är just din anslutning som vi felsöker.